Cele mai urȃte urări ...



    Suntem probabil obişnuiți cu urări de bine, cu urări frumoase… Dar nu toți au avut parte de binețe ȋn viață. Pare un pic tras de păr să spui că ȋn viața ta totul e roz, nu? Mă gȃndeam la o listă cu cele mai urȃte urări pe care le-am auzit ȋn bogatul nostru repertoriu romȃnesc...

„să n-ai parte de...“
„să nu faci̸ faceți copii“
“să nu te căsătoreşti cu x, y, z “
“nu vei ştii să te descurci la fel de bine ca mine“
„ce am făcut eu la vremea mea, tu nu poți face“ (exemplu: o casă, să ai un servici cȃnd termini studiile)

      Toate ȋmi sună a blesteme şi a amenințări, mai rău este că sunt rostite de personane apropriate şi au efecte negative asupra acelor persoane. Clivajul dintre generații se adȃnceşte cu cȃt ura dintre generații este alimenată şi manevrată nu doar din interior cȃt şi din exterior, de latura politică, care se joacă cȃnd cu nervii unora, cȃnd cu nervii celorlalți.
     Generația mai vȃrstnică de azi nu poate concepe cum de tinerii cu facultatea terminate nu lucreză (pe domeniu) şi cum nu ȋşi pot lua o casă. De ce nu mai fac copii. Poate pentru că sunt prea stresați să ȋşi cȃştige existența şi să le evite privirile nesatisfăcute şi nemulțumirea celor bătrȃni care mereu se văd nedreptătiți.  
      Poate că necesităm cu toții mai multă rugăciune şi mai puțină asprime ȋn cuvȃnt. E uşor să arunci cu epitete fără să ştii prin ce trece acea persoană.
       Vă ȋndemn la un an mai pozitiv, cu multă răbdare şi succese ȋn ce vă doriți! Ȋnlocuiți gȃndurile rele cu altele bune şi veți vedea o schimbare!


Post a Comment

0 Comments