Partea I. Ipostaze şi manifestări
- Snobul si numele
Oare ne naştem cu o înclinaţie către snobism? Este
genetic? Am aruncat privirea pe o serie de nume noi şi am văzut că odată cu
dispariţia numelor vechi (exemplu: “Persida”), au aparut nume noi din seriale
turceşti, din telenovele sau eroi din diverse filme. Un lucru este cert:
alegerea numelui de nume de super erou nu ii vor atribui copilui superputeri.
Nici daca le punem copiilor nume de sfinţi nu vor fi mai sfinţi, importantă
este în primul rând educaţia ce le-o oferim, propriul exemplu primează. Am
auzit tot felul de nume moderne unele “ciudate” (neromâneşti), precum: “Crenguţa”
“Briana”, “Riana”, “Eduard”, “Lucas”, “Eric” etc.
Snobismul revenirii ȋn copilarie… Se spune că, atunci cȃnd eşti bătrȃn te apropii de vȃrsta copilăriei ȋn apucături,
compurtament, limbaj, unii ȋn dificultatea mobilităţii… alţii ȋn gȃndire. Dar prin snobismul revenirii ȋn
copilărie mă refer la 2 aspecte ce mă deranjează:
1. Trotinetele pentru adulţi – sunt un regres, nu un progres.
2. Imbecilizarea adultului – prin bombardarea spaţiului mass media cu diverse
“must
have”. Dacă nu foloseşti şamponul X ȋţi
va cădea părul, vei fi
neatractiv etc. Evident că reclama
este sufletul comerţului. Nu am spus nimic nou. Dar mesajele subliminale
transmise prin toate mijloacele (TV, Radio, Mijloace de transport, ȋn supermarket).
Practic, individual nu mai are tihna decȃt să alerge după promoţii şi să cumpere, să facă rost de
bani ca să cheltuie. De ce să cheltuie? Pentru ca prietenii lui au, sau pentru că a auzit reclama X şi vrea şi el.
Snobismul
revenirii ȋn copilărie
mai are o componentă…
Celebra afirmaţie “ce bine era cȃnd eram mic/mică)”. De ce era bine? Ne plăcea cȃnd nu aveam răspundere şi
aveau alţii grijă de noi? Trăirea ȋn trecut nu anulează prezentul. Cu cȃt ne place să visăm cai verzi
pe pereţi cu atȃt omitem că tot noi am
pictat acei cai verzi şi la o adică vedem ce
vrem. Nu este o atitudine sănătoasă.
0 Comments