„Mi-aş dori ca situaţia să fie alta, însă ştiu că dorinţa mea nu devine obligatoriu realitate doar pentru că vreau eu asta.”


„Pot să accept că în viaţă mi se pot întâmpla şi lucruri pe care nu le doresc, deşi este neplăcut şi am făcut tot posibilul ca să le evit.”


„Este extrem de neplăcut că mi s-a întâmplat aşa ceva, însă nu este cel mai rău lucru care mi s-ar fi putut întâmpla.”


„Cred că pot face faţă şi la situaţii mai rele decât cea în care mă găsesc acum.”
„Este extrem de neplăcut, însă nu catastrofal dacă în această situaţie nu voi putea deţine controlul aşa cum mi-aş dori.”


„Este rău, dar nu dezastruos să trăieşti astfel de emoţii.”


„Este neplăcut, dar nu catastrofal să ai astfel de gânduri.”


Materialele sunt elaborate de Prof. univ. dr. Daniel David (vezi Tratat de psihoterapii Cognitive şi Comportamentale; Polirom, 2006) 


Mi se par utile aceste raționamente, mai ales ȋn perioada actuală cȃnd lumea este ȋn panică, ȋnfruntȃnd un inamic invizibil, este dezinformată, dezamăgită, furată de drepturi şi cade uşor da sigur ȋn anxietate şi deznadejde.
Personal, ce mă ajută est erugăciunea şi meditația, pe voi ce vă ajută?